5 resultaten
Deze kwalitatieve pilot-studie richt zich op de validatie van VR-werelden waarbinnen spreiding in (agressief) gedrag en sociale informatieverwerking gemeten kan worden. De vraagstellingen zijn: 1. Beleven kinderen VR-werelden als *echter* en *…
Het eerste doel is om te onderzoeken of SIP-indicatoren gemeten met VR betere voorspellers zijn van agressie in het echte leven dan SIP-indicatoren gemeten met hypothetische vignetten bij jongeren met LVB. Het tweede doel is om te onderzoeken of we…
Het primaire doel van dit onderzoek is om te bevestigen dat 13 weken behandeling met bumetanide het dagelijks functioneren en prikkelbaar gedrag bij kinderen en adolescenten met TSC verbetert. Het secundaire doel is het identificeren van…
De vraagstellingen zijn: 1. Is SIP en gedrag als gemeten door VR meer voorspellend voor agressie in real-life dan SIP en gedrag gemeten door vignetten? Er wordt verwacht dat SIP en gedrag gemeten door VR meer voorspellend is voor agressie in real-…
Het primaire doel van het onderzoek is de effectiviteit van een op PRT gebaseerde robot interventie bovenop care-as-usual (psycho-educatie en medicatiecontrole) te onderzoeken in vergelijking met alleen care-as-usual.De primaire hypothese is:1) PRT…