36 resultaten
Het bepalen van normaalwaarden voor de reeds ontwikkelde cijfer-in-ruis test (single-digit variant) bij normaalhorende kinderen.
Dit onderzoek is gericht op het onderzoeken van de lange termijn effecten van vroege interventie op diverse factoren als de sociaal-emotionele ontwikkeling, spraak-taal ontwikkeling, kwaliteit van leven en de schoolprestaties van slechthorende…
Primair doel van het onderzoek: hoe, indien uberhaupt, verwerken kinderen cochleair implantaten prosodie verschillend van elkaar en van normaalhorende kinderen?Secundaire doelen:1) is er een verschil in verwerking tussen taalkundige en emotionele…
Het hoofddoel van de studie bestaat eruit om de perceptie van voornaamwoorden en wederkerende voornaamwoorden bij normaalontwikkelende normaalhorende, slechthorende en geïmplanteerde kinderen te karakteriseren. Dit onderzoek is een longitudinale…
Te onderzoeken of het vroeg beginnen van antivirale therapie met valganciclovir voor congenitale CMV infectie bij kinderen met sensorineurale gehoorverlies het vergergeren van het gehoorverlies kan tegengaan.
De studie heeft ten doel de effecten te meten van zwemmen in gechloreerd zwemwater op de bovenste en onderste luchtwegen bij kinderen met en zonder 'doctors diagnosed asthma' middels de volgende methoden:1.Tympanometrie na otoscopie2.…
Zie protocol.
Het beschrijven van het effect van simultane bilaterale cochleaire implantatie ten opzichte van de standaard unilaterale cochleaire implantatie bij prelinguaal ernstig tot zeer ernstig slechthorende kinderen.
Het doel van deze randomized controlled trial is het vaststellen van de toegevoegde waarde van bilaterale cochleaire implantie ten opzichte van unilaterale cochleaire implantatie in dove en ernstig slechthorende kinderen. Tevens willen wij met deze…
Deze studie heeft ten doel om het verloop van de sociale en emotionele ontwikkeling in kaart te brengen bij kinderen met een cochleair implantaat (CI); alsmede het effect hiervan op de ontwikkeling van symptomen van psychopathologie. Daarnaast richt…
PROPOSAL PART I - TYMPANOSTOMY TUBE INSERTION Zijn er bij kinderen (0-5 jaar) die last hebben van Acute of Chronische Otitis Media en in aanmerking komen voor de plaatsing van middenoorbuisjes:Biologische markers aanwezig in het bloed (en…
In kaart brengen wat het effect is van de distractie gehoorscreening strategie (A) vergeleken met de neonatale gehoorscreening strategie (B) op de spraak-taalontwikkeling en andere ontwikkelingsparameters gemeten bij kinderen met een permanent…
Te onderzoeken of het vroeg beginnen van antivirale therapie met valganciclovir voor congenitale CMV infectie bij kinderen met sensorineurale gehoorverlies het vergergeren van het gehoorverlies kan tegengaan.
De invloed van muzikale achtergrond en muzikale training op spraakverstaan en waarneming en beleving van muziek wordt middels diverse akoestische stimuli in normaal horenden en cochleair implantaat gebruikers getest om een mogelijk effect van een…
Doel van dit onderzoek is om bekende allelvarianten te valideren en om nieuwe varianten te vinden die een rol kunnen spelen bij het risico van cisplatin-geïnduceerd gehoorschade in een omvangrijk internationaal cohort van kinderen met…
Welke ontstekings-mediatoren en reflux-factoren zijn aanwezig in effusies van het middenoor? Kunnen de bevindingen bijdragen aan een medicamenteuze behandeling van OME?
Het Simbici project beoogt het effect van simultane bilaterale cochleaire implantatie bij kinderen te evalueren met betrekking tot de linguïstische, cognitieve en sociaal emotionele ontwikkeling.
Het doel van de studie is een objectieve maat vinden voor auditieve verwerking, gebruikmakend van een P300 meting, een auditieve event related potential (AERP).Dit om goed onderscheid te kunnen maken tussen kinderen met en zonder auditieve…
Rapporteren van het natuurlijk beloop van netvliesdegeneratie in patiënten met biallelische mutaties in het USH2A gen. Identificeren van sensitieve structurele en functionele uitkomstmaten voor gebruik in toekomstige multicenter klinische trials in…
We meten de spraakverstaanvaardigheden van kinderen in verschillende akoestische omstandigheden en op verschillende prestatieniveaus: we meten de spraakverstaandrempel (net verstaanbaar), en een comfortabel niveau om spraak te vertaan. We doen dit…